Sjarmen utenfor skjermen med Ingrid Helene og Mads

Går vi glipp av noe i en hverdag hvor all kommunikasjon er digital? Og hva er egentlig betydningen av det fysiske og det håndfaste for annonsører?

Mads Rikter-Svendsen og Ingrid Helene Skjerve

Bring har tatt en samtale med noen av landets dyktigste medierådgivere for å diskutere verdien av det vi får i postkassa.

En ny vår for det fysiske?

I en tid hvor de fleste annonsører bruker digitale flater og skjerm for å nå målgruppen – er oppmerksomheten stupende. Den virale drømmen har blitt erstattet av mikroskopiske sekundlengder og effektive budskap. Algoritmene sliter med å skape engasjement. Bakteppet er satt og nå er det på tide å ta praten med de som virkelig har de gode rådene, nemlig medierådgiverne. Er det noe vi har glemt på veien inn i våre heldigitale univers? For sannheten er at både fysisk kommunikasjon og DM-er leverer veldig godt og presist.

Tradisjonelt 2.0

Medie- og reklamebransjen er tidlig ute med å tilpasse kommunikasjonen til nye medievaner. De flinkeste er litt i forkant. I slutten av 2022 medielandskapet mildt sagt fragmentert og alle er litt over alt. Det finnes en egen sosial plattform for alle dagens gjøremål. Det streames, mikroblogges og podcastes over en lav sko. Så, hva er egentlig verdien av en tradisjonell printannonse eller en DM i postkassen? Jo, overraskende høy. Enten som et supplement til andre kanaler, en egen kampanje eller som en merkevarebyggende aktivitet. For sannheten er at vi trenger noe som er fysisk. Noe som er håndfast. Skjermene kan mye, men den kan ikke erstatte hverdagen vår.

Se samtalen med Mads Rikter-Svendsen fra Wavemaker og Ingrid Helene Skjerve fra Red Dentsu X her:

Mads Rikter-Svendsen og Ingrid Helene Skjerve

Les mer

Kunsten å formidle fakta

Bring har i samarbeid med tre norske kunstnere produsert noe helt spesielt, i ramme og glass - og utskåret tre.

Den gode DM-praten med Øystein og Erik

Sesong 3 av "Den gode DM-praten" er godt i gang og nå er det Øystein Vik og Erik Lysø fra GK som skal presentere noen av verdens beste DM-jobber - midt i en pitch.

Kan vi unngå å lage irriterende reklame?

Reklame- og markedsføringsbransjen har en utfordring ved at forbrukerne synes det vi produserer er irriterende. Og det i økende grad. Mest irritert er de yngste i befolkningen. Men hvorfor har det blitt sånn og hva kan vi gjøre med det?