Avtalt levering (advisering)
Avtalt levering er en tilleggstjeneste som gir kundene dine mulighet å avtale et leveringstidspunkt som passer for mottak av leveransen. Tjenesten passer også fint for leveringer til adresser som ikke er betjent alle timer i arbeidstiden.

Tjenesten innebærer at Bring kontakter mottaker ved ankomst på utkjøringsterminal for å avtale levering. Levering vil bli avtalt mellom mottaker og lokal utkjøringsterminal. Avtalen kan avvike fra normal veiledende framføringstid og inngår ikke i kvalitetsrapportering. Sjåføren vil også kontakte mottaker ca 30-60 minutter før leveransen skjer.
Følgende gjelder for Avtalt levering:
- At tjenesten bestilles via EDI og faktureres fraktbetaler.
- At forhåndsmeldt EDI inneholder korrekt mottakerinformasjon. Det stilles også krav til mobilnummer ved bestilling.
Lagerleie vil bli fakturert fraktbetaler fra og med tredje (3) virkedag dersom levering er avtalt så langt fram i tid. Utenfor sentrumsnære strøk løper lagerleie fra og med femte (5) virkedag.
Antall leveringsforsøk
Bring vil forsøke å ta kontakt med mottaker 3 ganger for å avtale levering. Deretter vil godset sendes i retur etter 7 dager dersom kontakt ikke er oppnådd.
Avtalt levering med mottaker kan også utføres og vil bli fakturert fraktbetaler dersom følgende gjelder:
- Ubetjent gateadresse, som for eksempel enkeltpersonsforetak, byggeplass, gårdsbruk, eller tilsvarende steder der det ikke er fast bemanning eller varemottak mellom kl. 08:00-16:00
- Sendinger der vi må oppnå kontakt med mottaker for å nærmere avtale levering slik at flere leveringsforsøk eller manglende levering kan unngås.
Avtalt levering kan kombineres med følgende tjenester:
Flere ting du kan gjøre for en bedre mottakeropplevelse

Estimert ankomsttid for bedre mottakeropplevelse
Gi dine kunder et mer nøyaktig tidspunkt for forventet levering med vårt kostnadsfrie servicetillegg.

Fleksible løsninger for Pakke til bedrift
Vil du gi kundene dine økt valgfrihet og en bedre mottakeropplevelse? Med våre tilleggstjenester får du en smidig tjeneste som forenkler hverdagen for mange små og mellomstore bedrifter – helt kostnadsfritt.
Slik kan du unngå uønskede returer
Av og til oppstår det tilfeller der din forsendelse kommer i retur på grunn av at mottaker ikke er tilstede eller ønsker å motta leveransen.