RFSU regnfrakk

Hver sommer samles mange unge mennesker på festival. Kondommerket RFSU ønsket å minne festivaldeltagere på å huske beskyttelse.

RFSU regnfrakk

Utfordringen var at RFSU er en non-profit-organisasjon, uten store sponsor-budsjetter. Skulle RFSU få festivalplass, måtte de komme inn bakveien. Heldigvis har Norge ganske uforutsigbart festival-vær. Løsningen ble derfor:

Veldig store kondomer

Vi fikk laget 10.000 kondomformede festivalregnfrakker, besøkte tre store festivaler og ventet på regn. Så fort det øste ned, delte vi dem ut. For å beskytte nøye utvalgte festivalantrekk, ble festivaldeltagerne forvandlet til vandrende reklameplakater som demonstrerte kondomens viktigste funksjon: å beskytte. På grunn av sin noe spesielle egenart, fikk kondomregnfrakkene mye oppmerksomhet. Både på festivalene og i sosiale medier.

For å få innpass på flere festivaler, laget vi også en film som demonstrerte kondomregnfrakkene og oppfordret festivalgjengere til å bestille sin på Snapchat, Facebook eller nett.

RFSU regnfrakk

Les mer

Kuponger kuppet kunder

McDonald's kuppet kunder med kuponger i postkassen.

Shout Out Louds - The Ice Record

TBWA hjälpte popgruppen Shout Out Louds att lansera sin första singel efter några års tystnad.

R.I.P. Henry serielansering

Hvordan gravøl kunne bidra med økt interesse for ny serie på Viaplay.