Vis et leveringsalternativ med mindre klimapåvirkning i nettbutikken
Hjelp kundene dine til å ta et bedre valg for miljøet ved å synliggjøre miljøinformasjon rundt leveransen allerede i bestillingsøyeblikket i nettbutikken.

Nå kan du vise miljøinformasjon for leveransen fra nettbutikken. Ved hjelp av vårt Shipping Guide API blir miljødata returnert tilbake til nettbutikken i bestillingsøyeblikket. Det betyr at API-et forteller om en sending vil bli levert med fossilfritt drivstoff til et bestemt postnummer.
Vis et leveringsalternativ som kjører med fossilfritt drivstoff i kassen
Denne miljøinformasjonen kan du vise for dine kunder i kassen, når de skal velge hvordan de ønsker å få sine varer levert. Dette er et viktig steg i vårt arbeid med å være logistikkaktøren med minst Co2-utslipp, og synliggjøre fotavtrykket for våre tjenester. Forbrukerundersøkelser fra Bring Research viser at nettkundene er svært opptatt av å kunne ta valg i sine daglige handlinger som er bedre for miljøet. Ved å ta i bruk denne funksjonaliteten i Shipping Guide API-et lar du kundene dine ta et valg som er bedre for miljøet basert på fakta rundt sitt eget nettkjøp. Det kan hjelpe deg å øke konverteringen, vise nettbutikkens miljøtiltak og få flere fornøyde kunder.

Tjenester som viser miljødata
I første fase av miljødata i Shipping Guide API er det følgende tjenester som får returnert miljøinformasjon for sendinger i Norge:
For sendinger i Sverige eller Danmark er det følgende tjenester som returnerer miljødata:
Funksjonaliteten rundt miljødata er fortsatt i startfasen. Det er ennå ikke tilgjengelig for alle pakketjenester, og for øyeblikket støttes kun miljødata for "last mile-delen" (den siste delen av transporten – fra terminal ut til mottaker).
I vår første versjon av miljødata i Shipping Guide API er det kun postnummer der vi leverer 100% fossilfritt som vil få returnert informasjon om sendingen. I Norge betyr fossilt drivstoff at sendingen alltid leveres med elbil til det aktuelle postnummeret. Dersom du ønsker et ferdig budskap til dine kunder i kassen, tilbyr API-et en anbefalt tekst i responsen tilbake.
Tilgjengelig via Mybring
For deg som bestiller levering via Mybring, vil det også være mulig å se miljødata i bestillingsøyeblikket.
Teknisk informasjon
Detaljert informasjon og hvordan du implementerer funksjonaliteten i nettbutikken finner du på våre developer-sider.
Kort om miljødata i nettbutikken
- Miljødata vises i første omgang for siste del av transporten.
- Synliggjøres i kassen ved hjelp av Shipping Guide API.
- API-et tilbyr ferdige tekster for synliggjøring av informasjonen i nettbutikken.
Mer om levering

Vinn kundene med flere leveringsalternativer
I mange nettbutikker er det vanskelig å finne hva det vil koste for å få varene levert. Skal du vinne kjøpet og kundene, må du fjerne alle slike friksjoner. Her forteller vi hvordan.

Gi kundene dine flere valgmuligheter
Våre integrasjonsløsninger gir kundene dine flere valg i nettbutikken rundt frakt og levering. Det øker sjansen for at kundene får varene levert som de ønsker, og du får en bedre konvertering.

Dette vil kundene dine vite om levering
8 av 10 kunder sjekker leveringsvilkårene når de besøker en nettbutikk for første gang. Slik unngår du at de skygger banen.