The Pop-Up Bag
Avinor, en unik shoppingdestinasjon – allerede før takeoff

Avinor er alltid ute etter å utvikle sine flyplasser, spesielt som attraktive shoppingdestinasjoner. Dette inkluderer introduksjon av nye og unike merkevarer i miksen – og å dyrke kommersielle partnerskap på nye og spennende måter. Da en ny mulighet åpnet seg, hjalp Knowit Avinor med å utnytte den.
Oslo lufthavns utfordring har vært den begrensede tilgjengeligheten av butikkfasiliteter; men flyplassen har fortsatt mange ubebodde områder. Hvorfor ikke utnytte disse til å skape nye shoppingmuligheter? Med denne tilnærmingen ble åtte nye områder dedikert til en rekke forskjellige popup-konsepter drevet av nordiske ideer.
Nye vesker til nye samarbeidspartnere
Knowit opprettet en bred kampanje for å informere reisende om disse nye popup-konseptene på Oslo lufthavn, distribuert gjennom trykte og digitale kanaler og gjennom utendørs reklame. Kampanjen viste fasjonable flyplassreisende som bar handleposer med navn og logoer til de nye popup-konseptene.
Tiltrekke nye bidragsytere med skreddersydd DM
Neste steg var å tiltrekke flere bidragsytere som ønsket å etablere sine egne popup-konsepter for flyplasser. Vi valgte en håndfull veletablerte så vel som kommende merker for å oppleve hvordan det kunne føles å bli eksponert for 460.000 reisende ukentlig. Vi valgte en personlig tilnærming i form av en skreddersydd handlepose med mottakerens egen logo, kombinert med «Avinor Oslo lufthavn». Disse handleposene ble sendt til merkene, og ledet dem til en spesialisert nettside med attester fra gjeldende popup-konsepter sammen med informasjon om ledige stillinger.

Resultater
Forespørsler fra merkevarer som ønsket å etablere egne popup-konsepter begynte å strømme inn. Allerede i løpet av den første uken tok 70 % av mottakerne kontakt med Avinor. En rekke kontrakter om nye konsepter, samt avtaler om forlengelse av eksisterende konsepter, kom raskt i gang.
Casefilm
Credits
Meld deg på vår nyhetsmail
Les mer

Brillefine og kreative DM-ideer fra studentene
En nostalgisk viewmaster, litt grus, en refleksvest, noen kort og et par briller. Mye forskjellig ble presentert da studentene ved Fagskolen Kristiania skulle vise frem sine løsninger for DM-casen de hadde fått.

Settepotet stakk av med seieren for Brings DM-pris
Hvor mye oppmerksomhet kan du få med en potet? Mye. Og årets vinnerkampanje av Brings DM-pris, «Klar-ferdig- så!», er bevis på dette.

Velkommen til Nordnesbakken 4
Hvordan revitalisere en av Vestlandets mest innarbeidede merkevarer som et “hjem nummer to” for hele Bergens befolkning?