Ny vri på veldedige gaver
I beste Black Friday-ånd er tilbudsavisen full av ting du ikke trenger, men i motsetning til andre var UNICEF sin helt ærlig på det, sier Anorak-teamet om DM’en for Verdensgaver.

Som strategisk innfallsvinkel i pitchen om å lage årets julekampanje for UNICEF, foreslo byrået å oppfordre flere av de som gjerne vil ha veldedige julegaver om å aktivt sette det på ønskelisten.
– Der er det nemlig ikke alltid så sterk konkurranse, forteller kreatørene Sebastian Pandonis og Stein Simonsen, og peker på at «Ingenting» og «Vet ikke» topper ønskelista til nordmenn, samt at 4 av 5 oppgir å få julegaver de ikke trenger.
– En naturlig slutning hadde kanskje vært at vi burde slutte å gi hverandre ting vi ikke trenger. Men kanskje bør heller oppfordringen være den stikk motsatte, at ting vi ikke trenger er akkurat det flere burde ønske seg? For mye av det vi ikke mangler i Norge, er ting som sårt trengs i krigs- og kriseområder andre steder i verden, der UNICEF jobber for å redde barn i nød, legger de til.


Foruten sosiale kanaler, utendørs og online video, besto kampanjen av en DM som ble distribuert på selveste Black Friday.


Credits
Byrå: Anorak
Kunde: UNICEF Norge
Produktbilder: Marius Viken
Les mer

Styrker merkevaren med magasiner
Coop Mega testet et matmagasin i postkassen for å krydre merkevaren. Det falt i smak hos kundene.

En livsviktig gavelapp
Julen 2019 kunne du bruke en til-og-fra-lapp for å fortelle at du er organdonor. Kampanjen ble utviklet for Stiftelsen Organdonasjon av We Are Live.

Den gode DM-praten med Jens og Kasper
Møt Jens og Kasper fra Anorak i Cannes-spesialen av Den gode DM-praten.