Loyal Tees
Nesten 10 år etter at Kaizers Orchestra la opp som band ønsket de å gjøre et comeback.

Bakgrunn
Nesten 10 år etter at Kaizers Orchestra la opp som band ønsket de å gjøre et comeback. Og i kjent ambisiøs stil ville de lansere den med hele 24 konserter i Norges største byer.
For å fylle lokalene fikk Anorak og Sesong 1 utfordringen med å vekke en sovende fanbase som hadde blitt ti år eldre siden de hørte noe sist fra favorittbandet sitt.
Innsikt
De mest dedikerte tilhengerne av Kaizers var de som fortsatt var aktive på bruktmarkedet. De som samlet på merch og minner fra fortiden. Og spesielt vintage t-skjorter fra tidligere albumslipp og turneer.
Ideen
Gjøre om gamle Kaizers t-skjorter til personlige VIP-invitasjoner til den kommende turneen.
Et år før comebacket begynte vi å kjøpe tilbake så mange Kaizers t-skjorter vi klarte å finne på Finn.no, Tise og Facebook Marketplace og dykket ned i bandets gamle lager for å se etter ubrukte t-skjorter fra tiden de var aktive. Deretter printet vi unike QR-koder på innsiden av t-skjortene og slapp de tilbake i bruktmarkedet.
Ihuga fans som kjøpte brukte Kaizers t-skjorter på Finn.no eller Fretex fikk seg derfor en ekstra hyggelig overraskelse når de fikk en pakke i posten.
Meld deg på vår nyhetsmail
Les mer

Den gode DM-praten med Jens og Kasper
Møt Jens og Kasper fra Anorak i Cannes-spesialen av Den gode DM-praten.

Sjarmen utenfor skjermen med Maren og Marte
I denne episoden av «Sjarmen utenfor skjermen» illustreres det hvordan den fysiske kommunikasjonen fortsatt spiller en viktig rolle i markedsføringsstrategien til bedrifter.

Pål og Magnus i Anorak: DM'er vi liker!
Denne gangen er det Pål Høyer-Andreassen og Magnus Høgberg Hansen som deler sine favoritter. Makkerne har fartstid fra flere byråer, deriblant også McCann Direkte. Godt kvalifisert til å plukke fram fine DM-arbeider med andre ord!