En Java for en Java

Les om hvordan Hyper løste oppgaven med å få oppmerksomheten til noen som aktivt forsøker å unngå kontakt?

En svart kaffepose og en svart kaffekopp.

Oppgaven virket uløselig: Hvordan få oppmerksomheten til noen som aktivt forsøker å unngå kontakt? Og deretter nå ut med et budskap de ikke ønsker å motta, alt på en måte som skal få dem til å oppfatte fremstøtet som positivt?

Og hvis man så har tro på at man skal nå frem og våger å satse – hva med å like godt prøve å få en så til de grader selektiv målgruppe til faktisk å selv bestille en rekrutteringsannonse de ikke er interessert i, hjem i posten?

Slik gikk det da Capgemini Norge skulle rekruttere nye Java-utviklere, en rekrutteringsjobb som er lettere sagt enn gjort.
Etterspørselen etter programvareutviklere generelt er enorm og særlig Java-utviklerne jages konstant av hodejegere og rekrutterere – Som de selv sier: "Vi er lei av å bli spammet."

Løsningen ble et liksom Kickstarter-prosjekt opprettet av liksom Java-utviklere med lidenskap for kaffe.

Bilde av tekst: "People are SICK AND TIRED of being contacted on LikedIn and getting calls from headhunters. We're being SPAMMED!"

Mål

150 bestillinger i fase 1 og 150 bestillinger i fase 2

Resultater

227 kaffeposer bestilt i fase 1
190 kaffeposer bestilt i fase 2
150 QR-koder skannet
25% bounce rate på itpraten.no
6 minutter gjennomsnittlig lesetid på stillingsannonsen

Credits

Byrå: Hyper

Annonsør: Capgemini Norge

Les mer

Brukte postkassen til å spre Stratos-glede

Da Stratos skulle styrke koblingen mellom den nye Stratos-kua og glede, gjorde de en viktig endring i markedsføringsmiksen. De tok i bruk DM for å la folk spre glede til vennene sine. Det ble en boblende suksess!

Tatt på sengen av Good Morning

Byråene ante fred og ingen fare. De takket for ølet og plasserte det i kjøleskapet.

Den gode DM-praten med Torny & Ingrid

Bring er endelig tilbake med en ny runde samtaler om reklame fanget på film, også kalt «Den gode DM-praten».