Martin og Eirik i Ernö: DM'er vi liker
DM er gøy fordi det er en kanal med ekstremt mange muligheter, som i tillegg sørger for at at ideen din leveres personlig på døra eller i postkassen til dem det gjelder.

Det som kjennetegner de beste DM’ene er at de er morsomme å lage – og morsomme å få. Reklamehistorien er full av DM’er vi gjerne skulle laget selv. Her er tre av dem:
Pizza-esker fra The Economist. Kampanje laget av BBDO, New York mot collegestudenter i Philadelphia.
Pizzautsalg i nærheten av de største collegene ble utstyrt med Economist-pizzaesker. Eskene relaterte pizzaspising til global politikk og økonomi på smart Economist-vis, med utgangspunkt i konseptet ”Get a world view”.
Byrå: BBDO New York

Tilbring sommeren på forsiden av Playboy.
Siden vi begge er gutter og det er sommer, så tar vi med denne.
Byrå: Grey Argentina

Hvor ble det av sveisen?
Siden vi begge kun har et vagt minne om den fyldige panneluggen, så tar vi med denne. DM for hårmiddel som lover å tviholde på hårstråene.
Byrå: JWT Hong Kong

Les mer

Ingrid og Einar i Pilot: DM'er vi liker!
Denne gangen er det kjennere av faget som viser fram det ypperste fra faget. Ingrid Leren Wathne og og Einar Nonstad har laget 1:1-markedsføring sammen siden 2002. - Vi har lett bredt, og funnet noe vi håper andre også synes er inspirerende, sier duoen, som i dag jobber som del av innovasjonsteamet Pilot i Schjærven-gruppen.

Maja og Snorre i POL: DM'er vi liker
Dette er idéer vi gjerne skulle fått i posten selv! (Men da måtte vi for eksempel jobbet på en spansk skinkefabrikk – og det gjør vi jo ikke.)

Maria og Marianne i Los & Co: DM'er vi liker!
AD Maria Myhre og tekstforfatter Marianne Knutsen loser deg gjennom sine DM-favoritter. Til tross for det maritime byrånavnet, er det ikke en eneste flaskepost-DM blant de utvalgte jobbene.