Sindre Veseth Foss og Ulrik Solum Waagsether fra Atyp: DM-er vi liker
Atyp-teamet Sindre Veseth Foss og Ulrik Solum Waagsether har tatt en tur i det lille reklame-biblioteket i Karlstadgata 11 og funnet frem til et knippe gamle, gode DM-er som hadde stått seg like godt i dag.

Publisert 16.12.2022 | Sist oppdatert 01.03.2024
Singapore Red Cross Society
I denne blodgiver-kampanjen fra 2003 utviser Ad Planet Singapore sjeldent god bruk av en godt brukt penn.

The Economist Pizza Boxes
Som det meste annet fra The Economist og BBDO New York, er denne også student-kampanjen i Philadelphia mot college-studenter veldig smart.

I september 2008 ble det lansert en kampanje på print, nett og utendørs for The Economist i bl.a. Philadelphia. For å nå studenter ble 80 000 Economist-merkede pizzabokser utsmykket med Economist-inspirerte kakediagrammer delt ut til pizzeriaer i nærheten av store høyskoler i Philadelphia-området.
The Solar Annual Report
Om denne er løftet frem før, fortjener den å skinne en gang til. For på litt mørkere idédager er det alltid godt å tenke på verdens beste årsrapport. The Solar Annual Report.

Nike Free Box
Redusering av emballasje er fint i seg selv, men ekstra fint blir det som en del av produktdemonstrasjonen. Byrå: Publicis Impetu Uruguay

Kit Kat Advent Calendar
Og siden det snart er jul, så slenger vi med denne også. Før drømte vi bare om sjokoladekalendre før jul, nå drømmer vi også om flere små pauser. Ekstra pluss til JWT Frankfurt for nydelig linje.

Les mer

Joachim, Anna og Martin i Bas - DM'er vi liker!
Vi har en uttalt visjon om å «Redde verden fra irrelevant kommunikasjon», og forsøker å etterleve dette i hverdagen.

Paal Tarjei og Kim i Maverix: DM'er vi liker!
Kreatør-Kim elsker gode ideer, uansett hvilken kanal de leveres i. Og Paal Tarjei er noe så sjelden som en reklamemann uten "nei takk-klistremerke" på postkassa. Sammen har Maverix-teamet plukket ut noen DM’er de skulle ønske de hadde laget selv.

Jonas, Johannes og Veronika fra Fjuz - DM'er vi liker!
Jonas, Johannes og Veronika fra Fjuz trekker frem tyske tamponger, ondsinnede sjokolade-gaver, pizzaknapper og magnetiske biler som sine favoritt DM-er.